21.02.2017

Сходження на Говерлу!

Вийшло так, що це був самий дощовий день з усіх проведених нами в Карпатах. Проте ж, ідея про підкорення найвищої гори України Говерли (2061 метр) нас не покинула.

ми Зупинилися у Ворохті, і до початку підйому, де розташовувалася турбаза «Заросляк», нам належало подолати аж 18 кілометрів. Першу частину шляху ми успішно проїхали на рейсовому автобусі, а потім нас підкинули хлопці з Чернівців на легковику, які теж їхали підкоряти Говерлу. Правда, з наметами і на кілька днів.

А далі ми вирушили в дорогу пішки! Треба сказати, що у президента України Віктора Ющенка є традиція — підніматися на Говерлу кожен рік. Разом з ним піднімається туди і натовп іншого народу. А для того, щоб ніхто не заблукав, є ось такі покажчики!

Сходження на Говерлу! . VeniVidi.ru

Втім, покажчики там, може, і раніше поставили. А стежка (точніше, сама справжня дорога, бо, скільки ніг її протоптало, одному Богу відомо) спочатку веде через ліс. Потім ліс рідшає, і замість дерев з’являється щось на кшталт стланика — невисоких кущів, схожих на ялівець.

Як тільки ми вийшли з лісу, відразу зрозуміли, що стало холодніше. Та це й зрозуміло: зі зміною рослинного поясу змінюється і кліматичний і навпаки. І тут ми вперше побачили снежники — нерастаявший сніг, спускається мовами в долини.

Правда, до нього тоді було ще далеко, і ми не рвонули його негайно ж досліджувати. До того ж і інших цікавинок поки що вистачало. Знаєте, що це за стовпчик? Раніше такими стовпчиками тут була позначена кордон між Польщею і Чехословаччиною. Буква Р позначає Польщу і поставлена з боку, де починалася її територія, а буква S з галочкою (яку видно на фотографії) — відповідно чехословацька Ч.

Сходження на Говерлу! . VeniVidi.ru

Ще нам попадалася всяка живність. Ось це, наприклад, жук бронзовка.

А це взагалі якийсь досі нам невідомий звір. Якщо хто-небудь його впізнає, скажіть, як називається. )

до Речі, з живністю в районі Говерли дуже непогано. Наприклад, ще в лісі ми зустріли ось таку загадкову синю равлика. Точніше, навіть кількох!

Сходження на Говерлу! . VeniVidi.ru

Ну, і звичайно ж, на схилах Говерли море квітів. Ось ці біленькі здалеку дуже схожі на нарциси. Але хто це насправді, я не знаю!

А це квітуча чорниця. «Ягідки» зовсім не ягідки, а пелюстки!

Так цвіте брусниця. Її ми побачили, коли піднялися ще вище, де було ще холодніше. Ось!

Сходження на Говерлу! . VeniVidi.ru

до Речі, не можу сказати, що підйом був таким вже легким. Поки йшли по лісі — так, особливих проблем не доставляв. Але коли ми вийшли до заростей стланика, почалися біди. Тут вже була невелика стежка, а вона вела по руслу струмка, який протікав по глині і прорізав у ній вже глибоку канаву. Обійти її стороною було нереально, тому що там починалися зарості стланика. Так що доводилося топати по цій глині, абияк вибираючи більш сухі ділянки. Не забуваємо про дощ. (

Щоправда, в одному місці нам зустрівся велосипедист! Якщо вже ми повзли по ньому ледве-ледве, то яке було йому, тащившему за собою велосипед, навіть складно уявити! Так що, цей товариш нас дуже підбадьорив, і ми після зустрічі з ним полізли далі набагато веселіше. )

А незабаром ми дісталися до снежника!

Сходження на Говерлу! . VeniVidi.ru

І, звичайно ж, спустилися на нього! Зацініть товщину!

Але сніг посилено тане, і до липня його тут уже не буде!

Попереду — вершина Говерли!

Пейзажі навколо гарні!

Від зміни освітлення вони теж змінюються кожну хвилину!

Хмари пливуть нижче нас!

Сходження на Говерлу! . VeniVidi.ru

І ось вершина! Звідти вже не видно околиць. Ледве ми піднялися, як тут же опинилися в щільному хмарі! Зате можна було озирнутися по сторонах. На вершині Говерли встановлено бетонний геодезичний знак, хрест.

Стовпчик з інформацією про те, що тут був Ющенко, монумент з замурованою в нього конституцією України і колбами з землею з усіх українських областей. Правда, одну колбу вже хтось отковырял.

А потім був спуск з гори. Кілька кілометрів пішки зовсім вимерлою від транспорту до вечора дорозі. Нарешті, автостоп до Ворохти і смачна вечеря з вином в одній з тамтешніх колиб.

Короткий опис статті: курс долара на Говерлі